Profil

WIEDZA I POMOC

DLA KLIENTÓW BIUR PODRÓŻY

 
Jesteś w: Strona główna » Ekspert radzi » Ostrzeżenia » Jak odzyskać pieniądze z 4 You Airlines?

Jak odzyskać pieniądze z 4 You Airlines?

Zgodnie z danymi udostępnionymi przez UOKiK „bilety linii lotniczej”  4 You Airlines kupiło około 7 tysięcy osób. Od 12 sierpnia spółka sprzedawała bilety na wyloty indywidualne do Barcelony, Paryża, Londynu, Mediolanu, Dortmundu, Brukseli, Rzymu oraz Tel – Awiwu pomimo braku stosownych pozwoleń.

UOKIK zwrócił się do prokuratury w celu zbadania czy działalność spółki nie ma znamion przestępstwa. W odpowiedzi na szum medialny jaki wytworzył się wokół firmy pretendującej do miana nowego taniego przewoźnika 4 You Airlines zawiesiło sprzedaż biletów na swojej stronie internetowej.

Dla wszystkich osób które zakupiły bilety bądź pakiety turystyczne za pośrednictwem strony internetowej 4 You Airlines i czują się poszkodowane UOKiK informuje, że:

  1. Osoby, które zapłaciły kartą płatniczą za usługę sprzedawaną przez 4You Airlines mogą w razie niewykonania umowy skorzystać z opcji charge-back (zwrotu ceny).
  2. W przypadku, gdy potwierdzą się podejrzenia Urzędu, konsumenci będą mogli skorzystać również z prawa do odstąpienia od umowy z powołaniem się na przepisy kodeksu cywilnego dotyczące niemożliwości świadczenia. Należy w tym celu przesłać na adres 4You Airlines oświadczenie o odstąpieniu od umowy (z podaniem danych umożliwiających jej identyfikację) oraz zażądać zwrotu ceny zapłaconej za bilet. Z uwagi na to, że przy zakupie biletów 4You Airlines początkowo pośredniczyło między konsumentem a spółką Alfa Star S.A. z Radomia, obecnie jest to V.M. Mantowani Plotyn Travel LTD . Urząd sugeruje przesłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy wraz z żądaniem zapłaty także do tych przedsiębiorców.
  3. W sytuacji gdy, biorąc pod uwagę przedstawione powyżej okoliczności związane z działalnością prowadzoną przez 4You Airlines, konsument uzna, że przy zawieraniu umowy został wprowadzony w błąd, może także na podstawie  ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowymżądać unieważnienia umowy i zwrotu zapłaconej ceny.

Osobom korzystającym z internetowej rezerwacji biletów lotniczych za pośrednictwem Internetu przypominamy jednocześnie o najważniejszych zasadach. Przed zakupem:

  1. Konsument zawsze powinien sprawdzić, czy przedsiębiorca będący stroną umowy przewozu lotniczego ma certyfikat przewoźnika i koncesję na wykonywanie lotów na tych trasach. Lista przewoźników lotniczych dostępna jest na stronie internetowej Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
  2.  Przeczytać regulamin przewozu, który każdy przewoźnik powinien obowiązkowo umieszczać na stronie internetowej
  3. Pamiętać, że zalecaną formą płatności za bilety lotnicze kupowane przez Internet jest karta płatnicza. Brak możliwości płatności za bilety lotnicze za pośrednictwem karty płatniczej oznacza, że w razie niewykonania umowy klienci nie będą mogli skorzystać z opcji charge-back (zwrotu ceny).

 

Informacje pochodzą ze strony http://www.uokik.gov.pl/

Następny: Algieria – ostrzeżenie dla podróżujących

Poprzedni: Tunezja – nowy podatek wyjazdowy

« Wróć do kategorii

A to Polska właśnie

Podróżuj z głową poleca :

 

 
 
   

Portal objety ochroną prawną Kancelarii

PODRÓŻUJ Z GŁOWĄ REKOMENDUJE!

    

Polecamy

Bezpieczeństwo i komfort dzieci w podróży