Profil

WIEDZA I POMOC

DLA KLIENTÓW BIUR PODRÓŻY

 
Jesteś w: Strona główna » Ekspert radzi » Po powrocie » Kto odpowiada za wycieczkę, którą wykupiłem w miejscu wypoczynku?

Kto odpowiada za wycieczkę, którą wykupiłem w miejscu wypoczynku?

Podczas pobytu w Grecji, wykupiliśmy wycieczkę do Aten, jednak zamiast zwiedzać zabytki,  3 godziny spędziliśmy na poboczu drogi czekając aż kierowca naprawi zepsuty autokar.

Wycieczka fakultatywna jest wycieczka wykupywaną w miejscu wybranego wypoczynku, nie znajduje się ona w podstawowym pakiecie oferowanych usług. Klient decyduje się na konkretną wycieczkę na miejscu i z reguły wykupuje ją u rezydenta. W przypadku jeśli wycieczka nie spełnia naszych oczekiwań pod względem jej organizacji tj. np. :

- zepsuty autokar

- opóźnienia na trasie zwiedzania

- zmieniony program zwiedzania i opuszczone obiekty zwiedzania

- brak przewodnika posiadającego odpowiednią wiedzę, mówiącego w języku polskim itp.

wycieczkę taka możemy reklamować i żądać zwrotu poniesionych kosztów za nie wywiązanie się z programu. Najlepiej od razu po wycieczce zgłosić swoje zastrzeżenia do rezydenta lub osoby, od której wykupiliśmy wycieczkę i która przedstawiła nam jak będą wyglądać warunki wycieczki. Bardzo często zdarza się, że taka interwencja powoduje, iż nasze roszczenia zostają zaspokojone od razu podczas pobytu, i albo otrzymamy zwrot pieniędzy bądź też zostanie nam zaproponowana inna forma rekompensaty ( darmowa wycieczka itp.)

Możemy również żądać rekompensaty po powrocie do kraju, składając reklamację w biurze organizatora. Reklamację taką składa się w terminie 30 dni od daty powrotu i biuro ma na odpowiedz 30 dni. Często zdarza się tak, że reklamacje na niedopełnienie obowiązków podczas wycieczek fakultatywnych nie są uwzględniane, a organizator tłumaczy to faktem, iż nie jest on ich organizatorem a jedynie pośredniczy w sprzedaży. Za brak zgodności oferty ze stanem rzeczywistym odpowiada lokalny organizator, do którego powinniśmy mieć roszczenia.

Nie do końca jest to prawda, gdyż organizator sprzedając wycieczki miejscowego kontrahenta powinien nas o tym poinformować w momencie zakupu, czyli rezydent powinien udzielić takiej informacji. Poza tym nawet, jeśli biuro organizatora nie jest bezpośrednim organizatorem feralnej wycieczki jednak jego pracownicy ( rezydenci) sprzedają ją. Pośrednictwo w tym przypadku nie jest żadnym powodem, aby nie rozpatrzyć zasadności reklamacji. Proszę pamiętać, że organizator jest również pośrednikiem w momencie naszego pobytu w hotelu, bo przecież organizator nie jest właścicielem hotelu jednak za niedopełnienie formalności i brak zgodności rzeczywistości z ofertą katalogową jest zobowiązany do wzięcia za nią odpowiedzialności.

Następny: Płacić kartą czy gotówką?

Poprzedni: Ile dni na złożenie reklamacji?

« Wróć do kategorii

A to Polska właśnie

Podróżuj z głową poleca :

 

 
 
   

Portal objety ochroną prawną Kancelarii

PODRÓŻUJ Z GŁOWĄ REKOMENDUJE!

    

Polecamy

Bezpieczeństwo i komfort dzieci w podróży