Profil

WIEDZA I POMOC

DLA KLIENTÓW BIUR PODRÓŻY

 
Jesteś w: Strona główna » Ekspert radzi » Po powrocie » Standard hotelu i usług hotelowych odbiegał od opisanego w katalogu

Standard hotelu i usług hotelowych odbiegał od opisanego w katalogu

Wykupiliśmy wycieczkę w hotelu czterogwiazdkowym z Aquaparkiem i atrakcjami dla dzieci. Na miejscu okazało się, że atrakcje dla dzieci to raz dziennie przechadzający się pan w stroju misia wokół basenu a Aquapark znajduje się 3 kilometry od hotelu.

Niezgodność stanu faktycznego, ze stanem opisanym w katalogu wykupionych przez nas wakacji jest podstawą do złożenia zasadnej reklamacji. Należy pamiętać, że katalog i informacje w nim zawarte są ważną informacją handlową, na której podstawie podejmuje się decyzje dotyczące zakupu określonej oferty i spędzenia czasu w wybranym przez nas obiekcie. Bywa, że w katalogu jest informacja, że pobyt będzie w hotelu 4* z basenem z podgrzewaną wodą i na terenie obiektu znajduje się centrum odnowy biologicznej a w rzeczywistości hotel owszem ma, 4* ale na jego terenie znajduje się tylko brodzik dla dzieci a opisanym w katalogu centrum odnowy biologicznej jest przychodzący do hotelu na umówione spotkania masażysta. Wynikiem tego jest ewidentna niezgodność sprzedawanych usług i narażanie klientów na nieudane wakacje.

Pamiętać należy że udokumentowanie realnych warunków jakie zastaliśmy na miejscu jest podstawą reklamacji dlatego też warto robić zdjęcia i nagrywać krótkie filmiki pokazujące różnice między opisaną ofertą a tym co proponuje nam hotelarz na miejscu. Należy również spisać różnice i braki w ofercie w formie reklamacji i poprosić rezydenta o potwierdzenie tego poprzez podpisanie naszej reklamacji. Kopia takiego dokumentu zostaje przekazana przez rezydenta czyli przedstawiciela biura podróży do centrali w Polsce i już jest podstawą do rozpatrzenia skargi. Po powrocie do w/w dokumentu dołączamy kopie zdjęć i filmów oraz pełną reklamacje w której określamy żądania i roszczenia wobec organizatora naszych wakacji. Poza realnie poniesionymi dodatkowymi, wymuszonymi przez zaistniałą sytuację kosztami które również musimy udokumentować możemy żądać zadośćuczynienia za zmarnowany urlop.   

Należy też pamiętać iż to że biuro podróży rozpatrzy naszą reklamację na naszą niekorzyść, bądź też zaproponuje rozwiązanie które nas nie satysfakcjonuje możemy domagać się swoich praw na drodze sądowej. Przy czy warto też wiedzieć, że wiele takich spraw rozpatrywanych jest na korzyść poszkodowanego klienta biura. Kluczem do pozytywnie zakończonych sporów pomiędzy turystą a organizatorem jest dobrze udokumentowana rozbieżność między ofertą katalogową a realnym stanem hotelu, infrastruktury i standardu zakupionej oferty.

Następny: Instytucje pomocne klientom

Poprzedni: Płacić kartą czy gotówką?

« Wróć do kategorii

A to Polska właśnie

Podróżuj z głową poleca :

 

 
 
   

Portal objety ochroną prawną Kancelarii

PODRÓŻUJ Z GŁOWĄ REKOMENDUJE!

    

Polecamy

Bezpieczeństwo i komfort dzieci w podróży